VINS E-pošta
Znate li da tehnologija razmjene elektroničkih poruka seže još u rane šezdesete godine prošlog stoljeća? Ova tehnologija, starija od samog interneta, desetljećima se razvijala, kako bi se unaprijedila njena pouzdanost, sigurnost i dostupnost, te postala svakodnevan i nezaobilazan način komunikacije koji koristimo danas.
VINS DIGITAL svoju uslugu elektroničke pošte gradi upravo na povijesnim smjernicama konstantnog razvoja i koristi najnovije tehnologije koje osiguravaju da Vaša elektronička pošta uvijek stigne na svoje odredište, a neželjena pošta stvara minimalan ili nikakav problem.
Elektronička pošta
Bez šuma u komunikaciji
Garancija dostupnosti
Gotovo 100%-tna dostupnost naših poslužitelja garantira da ćete uvijek i sa svakog uređaja moći dohvatiti i pročitati svoju elektroničku poštu. Ako ostanete bez mobilnog i wifi signala, ni to nije problem, jer svom mail-u možete pristupiti s bilo kojeg uređaja spojenog na internet koristeći webmail na Vašoj vlastitoj domeni.
Sigurnosno kopiranje
Vaša elektronička pošta može sadržavati važne komunikacije vaših klijenata i partnera, pa njeno nehotično brisanje može stvoriti veliki problem. Da bi umanjili rizik povezan s takvim gubitkom, svakodnevno kopiramo Vašu elektroničku poštu, kako bi se u slučaju nezgode mogla vratiti u Vaš sandučić.
Sigurnost
Kako bi Vaša komunikacija bila sigurna, koristimo SSL i STARTTLS šifriran pristup poslužiteljima, a svaka Vaša poruka šifrira se i identificira dkim ključem. Korištenjem SPF, DMARC i BIMI tehnologija onemogućavamo neovlašteno korištenje Vaše adrese, a svaka poruka koju primite provjerena je antivirusnim programom i programom za zaštitu od neželjene pošte.
Podrška
Konfiguracija sandučića e-pošte savršeno je jednostavna! Kod većine programa za čitanje elektroničke pošte dovoljno je upisati samo Vašu adresu i zaporku, a naša automatska konfiguracija postavit će sve potrebne postavke. Ipak, zapnete li, tu je naša pouzdana 24 satna podrška.
Č.P.P.
Često postavljana pitanja
Kako koristiti VINS webmail?
Webmail je najjednostavniji način pristupa vašem sandučiću elektroničke pošte. Jednostavno u bilo koji internet preglednik upišite https://webmail.vašadomena.hr ili https://webmail.vins.hr. Upišite svoju adresu elektroničke pošte i svoju zaporku i vaša pošta biti će vam dostupna.
Kakva je razlika između sandučića i aliasa?
I sandučić i alias su vaše adrese elektroničke pošte, no sandučić predstavlja vašu primarnu adresu, jer se u njemu čuvaju vaše poruke. Alias je adresa elektroničke pošte koja poruke preusmjerava u vaš primarni sandučić.
Poruka koju sam poslao zavšila je u primateljevoj neželjenoj pošti. Kako to mogu izbjeći?
Mnogi poslužitelji imaju vrlo restriktivnu konfiguraciju zaštite od neželjene pošte, pa ako koristite određene rijeći i/ili poveznice u svojim porukama, lako se može dogoditi da vaša poruka bude klasificirana kao neželjena.
Ovo je naročito čest slučaj kod novih domena koje još nisu izgradile svoju reputaciju.
Ovo su stvari koje možete, odnosno trebate napraviti u takvom slučaju.
Zamolite primatelje pošte koja je klasificirana kao neželjena da označi poruku sa “Ovo nije neželjena pošta”, “Ovo nije spam” ili “Dodaj pošiljatelja u sigurne pošiljatelje”. Ovo ponekad treba ponoviti više puta, no vremenom će vaša domena dobiti dovoljnu reputaciju da vaši e-mail-ovi ne završavaju u spam-u.
Kako bi provjerili kvalitetu poslane elektroničke pošte, možete koristiti servis na adresi https://www.mail-tester.com/ Jednostavno pošaljete e-mail na adresu koju vam servis predloži i provjerite rezultat. VINS poslužitelji savršeno su konfigurirani za slanje elektroničke pošte, pa rezultat koji očekujete mora biti 10/10. Ako je rezultat manji od toga, to može upućivati na problem s postavkama, sadržaju vaše e-pošte ili ozbiljniji problem s reputacijom vašeg maila, odnosno da se nalazite na nekoj od “crnih lista”.
U slučaju da ne dobijete savršen rezultat i ne možete sami ispraviti ili otkloniti poteškoću, kontaktirajte nas.
Moja domena ili fiksna IP adresa je završila na "crnoj listi". Što da radim?
Izvjesno postoji razlog zbog kojeg ste stavljeni na crnu listu.
Najčešći razlozi za to su:
– Vaše računalo je zaraženo virusom koji služi za slanje neželjene pošte.
– Vaši korisnički podaci su ukradeni i netko u vaše ime šalje neželjenu poštu.
– Vaša web stranica je kompromitirana i na nju je instaliran zlonamjeran program.
– Adresa elektroničke pošte za komunikaciju s vaše stranice (adresa stranice ili adresa administratora) je neispravno postavljena na adresu elektroničke pošte koja se ne nalazi na vašoj domeni, pa ste na listu dospjeli zbog pokušaja lažnog predstavljanja.
– Funkcionalnost prosljeđivanja elektronske pošte se nehotično ili zlonamjerno koristi za redistribuciju neželjene pošte.
– Forma za kontakt na vašim stranicama nesigurno je postavljena, te se zlorabi za slanje neželjenih poruka.
– itd…
Prije nego vas se makne s crne liste na kojoj ste se našli, razlog zbog kojeg ste na nju uopće dospjeli treba ukloniti.
Ako se dogodi nešto od gore navedenog ili postoji sumnja da se tako nešto dogodilo, odmah promijenite lozinku vaše elektroničke pošte i lozinku ostalih pristupnih servisa (web stranice, hosting panel), te nas kontaktirajte za asistenciju, kako bi otkrili točan uzrok problema i pomogli vam ukloniti ga.
Mogu li primati poštu za baš svaku adresu na mojoj domeni?
Poruke koje su adresirane na specifičnu adresu elektroničke pošte, stići će isključivo u sandučić koji je otvoren za tu adresu, no moguće je definirati i “hvataj sve” sandučić na koji će dolaziti sva pošta za koju nije definiran specifičan sandučić.
Ovo ipak ne preporučujemo, jer će svaki slučajni pokušaj dostave neželjene pošte doći do vašeg “hvataj sve” sandučića, a postavljeni aliasi neće biti isključivo vlasništvo pojedinih sandučića.
Želim slati veliki broj e-mailova svojim korisnicima. Mogu li to raditi?
Ako koristite najjeftiniji paket na dijeljenom serveru, slanje automatiziranih masovnih poruka (>100 dnevno po sandučiću) je za vas zabranjeno. Molimo ugovorite veći paket koji uključuje vlastitu IP adresu i adekvatne resurse.
Za slanje masovnih mailova nužno je imati barem jednu vlastitu IP adresu i biti usklađen sa GDPR. Trebate imati objavljene uvjete i pravila privatnosti na svojim stranicama, te mogućnost opt-out-a iz Vaših komunikacija. Slanje masovnih poruka bez ovih preduvjeta razlog je za trenutni raskid usluge.
Ako imate ispunjene uvjete, a novu domenu i mail server ili tek počinjete raditi masovni mailing, molimo kontaktirajte nas oko konzultacija za uspostavu koraka potrebnih za tzv. zagrijavanje domene (podizanje reputacije) i uspostave procesa koji vaše slanje neće smatrati rizičnim i smjestiti Vas na crne liste ili degradirati vašu reputaciju.
Kako postaviti klijent elektroničke pošte?
Najčešće će vaš klijent samo tražiti vašu adresu elektroničke pošte i zaporku, što bi trebalo biti dovoljno da se klijent automatski konfigurira i počne zaprimati vašu poštu. Koristite li stariji klijent koji ne prihvaća automatsku konfiguraciju, trebat ćete dodatno ručno unijeti adrese i portove poslužitelja koje ste zaprimili pri aktivaciji usluge.
Tipične ručne postavke uz korištenje STARTTLS-a su:
Tip sandučića: IMAP
Korisničko ime => vaša e-mail adresa
Zaporka => dobili ste je pri ugovaranju usluge
Adresa poslužitelja (dolaznog i odlaznog) => mail.vašadomena.hr ili mail.vašadomena.com
Dolazni port => 143
Odlazni port (SMTP)=> 587
Ako koristite SSL, samo su portovi različiti:
Dolazni port => 993
Odlazni port (SMTP) => 465
I za dolazni i za odlazni poslužitelj nužna je prijava vašim korisničkim imenom i normalnom zaporkom.
Kako promijeniti zaporku elektroničke pošte?
Najjednostavniji način promjene zaporke je kroz Webmail sučelje.
Promjena zaporke nalazi se u izborniku Postavke – Lozinka.
Mogu li uz vaše usluge koristiti e-poštu drugog pružatelja?
Ako imate ugovorene usluge elektroničke pošte, moguće je zadržati ih čak i ako su domena i web stranice prenesene na naše poslužitelje. Ipak moramo reći da za usluge trećih strana ne pružamo podršku, a za ispravnu isporuku kod masovnog ili automatiziranog slanja poruka s vaše stranice tada ne možemo garantirati.
Uvijek preporučujemo da koristite e-mail sa naših, odnosno vaših poslužitelja, jer time ne radite na podizanju reputacije multinacionalnih kompanija nego na podizanju svoje. Vjerovali ili ne, svaki kvalitetan mail poslan sa vaše adrese i sa vašeg poslužitelja, podiže vam reputaciju u digitalnom svijetu.
Poruka koju sam poslao vraćena mi je kao neisporučiva. Što da radim?
Ako dobijete poruku da pošta nije isporučena, proučite razlog koji je naveden u povratnoj poruci. On će vas uputiti na problem, koji je najvjerojatnije jedan od sljedećih razvrstano po vjerojatnosti:
1. Sandučić primatelja ne postoji. Jeste li ispravno upisali adresu primatelja?
2. Sandučić primatelja je zapunjen, pa ne može primiti nove poruke.
3. Vaša poruka je prevelika da bi je poslužitelj primatelja prihvatio. (Iako VINS serveri dozvoljavaju slanje pošte do veličine 50MB, neki poslužitelji vaših primatelja neće prihvatiti poruke ako veće od 5MB.
4. Šaljete li poštu s ispravne e-mail adrese? (Poslužitelj ne dozvoljava slanje e-pošte s adrese koja nije na vašoj domeni.)
5. Provjerite da vaša domena ili IP adrese nije na nekoj crnoj listi:
https://mxtoolbox.com/blacklists.aspx
6. Provjerite da se reputacije Vaše domene nije srozala na “Poor” na: https://talosintelligence.com/reputation_center
Ako ne možete otkloniti nastalu poteškoću, kontaktirajte nas. Možemo Vam asistirati u skidanju vaše adrese s crne liste i pomoći vratiti reputaciju vaše domene na prihvatljiv nivo.
Na moju adresu stiže jako puno neželjene pošte. Kako to mogu zaustaviti?
Globalno, čak 90% svih poslanih poruka elektroničke pošte predstavljaju neželjenu poštu. Ona pogađa u većoj ili manjoj mjeri svakog od nas.
Iako možete biti slučajna meta pošiljatelja neželjene pošte, ako je primate puno, razlog je taj što ste najvjerojatnije:
– Ostavili svoj e-mail na stranicama ili se prijavili na newslettere tvrtki koje ne poštuju vašu privatnost.
– Javno ste objavili svoju adresu elektroničke pošte.
Naš sustav zaštite od neželjene pošte identificirat će najveći dio takvih poruka i takve poruke ili odbiti ili smjestiti u posebnu mapu u vašem sandučiću, no izvjesno dio neželjene pošte neće biti prepoznat kao takav.
Ovo su smjernice kojih bi se trebali držati, da vaš sandučić postane i ostane čist od neželjene pošte:
– Nemojte se prijavljivati na mailing liste i davati svoje podatke tvrtkama i stranicama za koje niste sigurni na koji način koriste i čuvaju vaše osobne podatke.
– Nikad nemojte otvarati, odgovarati i klikati na linkove u porukama sumnjivog i neželjenog sadržaja.
– Nemojte koristiti automatske odgovore (auto reply) izvan svoje kompanije ili domene, jer tako pošiljatelji neželjene pošte znaju da se vaša adresa e-pošte koristi.
– Odjavite se s mailing lista koje vam ne šalju nužne informacije.
– Uklonite vašu adresu s objava na internetu, ako za to nema poslovne potrebe.